مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 11:302021-07-28سياسي

حقوق و مدنیت در طول تاریخ همزاد یکدیگر بوده اند


موزه حقوق ایران با ارسال پیامی از سوی حسن روحانی رییس جمهور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد.

- به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نخستین موزه حقوق ایران امروز چهارشنبه 6 مرداد، با ارسال پیامی از سوی حسن روحانی رییس جمهور در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد.

متن پیام رییس جمهور به شرح زیر است: به نام یگانه دادگر و حق آفرین حقوق و نظام حقوقی در هر جامعه همواره از اهمیت بسیاری برخوردار است.

زیرا در چارچوب آن است که نسبت به کرامت، جایگاه و وظیفه ها و اختیارهای انسان ها و همچنین، چگونگی زندگی و کنش گری های آنان در جامعه و نوع رابطه افراد با یکدیگر است که سیاست گذاری و هنجارگذاری صورت می پذیرد تا از این رهگذر زمینه های برقراری نظم و عدالت و تامین امنیت فراهم آید.

جوامع بشری از گذشته و با شناخت حق ها و اصول بنیادین کنش گری در جامعه در راستای برپا ساختن نظام حقوقی و هنجار گذاری گام اساسی برداشته و هر یک در دوره ای دارای ساختار و ضوابط حقوقی برای شناساندن حق ها و تضمین آنها و در واقع، نظام حقوقی شده اند؛ از همان هنگام و به موازات آن، تمدن و مدنیت شکل گرفته است؛ به گونه ای که می توان بر این باور شد، حقوق و مدنیت، در طول تاریخ همواره همزاد و همراه یکدیگر بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق و مدنیت در طول تاریخ همزاد یکدیگر بوده اند

حقوق و مدنیت در طول تاریخ همزاد یکدیگر بوده اند