مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 06:402021-07-28سياسي

تبریک رییس فراکسیون گردشگری برای ثبت جهانی 2 اثر دیگر از ایران


رییس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی ارسال پیامی، ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران و منظر فرهنگی هورامان/اورامانات را تبریک گفت.

- ایسنا/یزد رییس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی ارسال پیامی، ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران و منظر فرهنگی هورامان/اورامانات را تبریک گفت.

محمّدرضا دشتی اردکانی در پیام خود، با بیان این که راه آهن سراسری ایران که به راه آهن شمال به جنوب معروف است، یادگار دوران قاجار و پس از آن است، گفت: این راه آهن به عنوان میراث فرهنگی ملموس و صنعتی ایران شناخته می شود و به بهانه راه سازی، مناظر فرهنگی و طبیعی باشکوهی را از دریای مازندران تا خلیج فارس به تصویر کشیده است.

وی افزود: این مسیر راه آهن با گذشت از اقلیم های متفاوت، اقوام و فرهنگ های ملوّن ایرانی را به هم متصل ساخته و این خود زیباترین جلوه گردشگری است که کیفیت ایرانی بودن را از مسیر ریلی به تصویر می کشد.

دشتی اردکانی همچنین به ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان-اورامانات اشاره کرد و گفت: این منظر، طبیعت باشکوهی از غرب کشور در استان های کردستان و کرمانشاه را در دل خود جای داده است و این منظر فرهنگی ناشی از همسویی میراث ناملموس و ساز و کارهای اجتماعی با طبیعت آن منطقه را دارد که ارزش های فرهنگی عظیم آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریک رییس فراکسیون گردشگری برای ثبت جهانی 2 اثر دیگر از ایران

تبریک رییس فراکسیون گردشگری برای ثبت جهانی 2 اثر دیگر از ایران