مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 06:202021-07-28پزشكي

تاثیر فاضلاب در انتشار کرونا


ممکن است لجن حاصل از تصفیه فاضلاب حاوی ویروس های فعال SARS-CoV-2 باشد؛ برهمین اساس مدیریت صحیح لجن مطابق با ضوابط زیست محیطی بسیار ضروری است.

- پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی نمونه های فاضلاب سه تصفیه خانه در شهرهای تهران، قم و انزلی، عنوان کردند که در فاضلاب ورودی این تصفیه خانه ها ویروس کووید-19 وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با انجام یک مطالعه حضور ویروس کووید- 19 را در فاضلاب خام و تصفیه شده شهری مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه جمعاً 28 نمونه فاضلاب خام و تصفیه شده به روش نمونه برداری مرکب از ورودی و خروجی های سه تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران، شرق انزلی و شماره 3 قم، در تاریخ های 16 فروردین و 13 اردیبهشت 1399 جمع آوری شد و نمونه های حاوی RNA ویروس SARS-CoV-2 شناسایی شدند.

نتایج این مطالعه نشان داد که تمام نمونه های حاصل از ورودی این سه تصفیه خانه از نظر وجود ویروس SARS-CoV-2 مثبت بودند (چهار نمونه مثبت برای هر یک از تصفیه خانه ها)، در حالی که تعداد نمونه های مثبت خروجی تصفیه خانه جنوب تهران، دو نمونه از چهار نمونه، تصفیه خانه شرق انزلی صفر و تصفیه خانه شماره 3 قم نیز صفر بود.

نتایج نمونه های خروجی تصفیه خانه جنوب تهران نشان داد که گندزدایی با اشعه ماوراء بنفش (UV) از کلر مؤثرتر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر فاضلاب در انتشار کرونا

تاثیر فاضلاب در انتشار کرونا