مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 06:102021-07-28اقتصادي

سهم فزاینده خوزستان از پرونده ثبت جهانی «راه آهن شمال ـ جنوب»


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: میراث فرهنگی استان از سال ها قبل با شناسایی و ثبت آثار صنعتی خاصه حوزه ارتباطات ریلی اعم از مستحدثات، - سهم فزاینده خوزستان از پرونده ثبت جهانی راه آهن شمال ـ جنوب ایسنا/خوزستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: میراث فرهنگی استان از سال ها قبل با شناسایی و ثبت آثار صنعتی خاصه حوزه ارتباطات ریلی اعم از مستحدثات، ایستگاه ها، ابنیه، پل ها و مشارکت در پرونده زنجیره ای ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران، سهم فزاینده، ممتاز و قابل توجهی در این زمینه ایفا کرده است.

راه آهن شمال ـ جنوب موسوم به راه آهن سراسری ایران به دلیل دارا بودن ارزش های خارق العاده بشری، به عنوان اولین میراث صنعتی ایران در فهرست آثار جهانی ثبت شد؛ طولانی ترین راه آهن ثبت جهانی شده تاکنون به طول 1200 کیلومتر که 270 کیلومتر از این مسیر در خاک استان خوزستان واقع شده است.

راه آهن سراسری ایران، نمونه بارزی از گونه ای منحصر به فرد در معماری یا فن آوری است که نشان دهنده مرحله مهمی در تاریخ بشری است.

حضور راه آهن و صنعت ریلی در استان خوزستان از همان آغاز باعث شکوفایی و رونق اقتصادی ـ اجتماعی بسیاری شد و این اثر بیست و پنجمین اثر ثبت جهانی شده ایران تاکنون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم فزاینده خوزستان از پرونده ثبت جهانی «راه آهن شمال ـ جنوب»

سهم فزاینده خوزستان از پرونده ثبت جهانی «راه آهن شمال ـ جنوب»