مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 05:502021-07-28اقتصادي

حجم آب مصرفی بخش کشاورزی کمتر از 70 میلیارد مترمکعب است


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق تحقیقات انجام شده حجم آب مصرفی کل بخش کشاورزی کمتر از 70 میلیارد مترمکعب است.

- به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در گفتگویی در فضای مجازی با موضوع بهره وری در ایران که به همت انجمن بهره وری ایران برگزار شد، اظهار کرد: ایران کشوری خشک و نیمه خشک است و با توجه به این وضعیت، کشور تاب آوری توسعه افقی را ندارد و باید به سمت توسعه عمودی حرکت کند.

وی با بیان این که به موضوع بهره وری بایستی در سطح حوضه، مزرعه و گیاه پرداخته شود، افزود: بحث الگوی کشت صرفاً با سیاست ها و اقدامات بخش کشاورزی صورت نمی گیرد و نیازمند یاری همه دستگاه ها و نهادها در سه قوه خصوصاً مجلس شورای اسلامی است.

اکبری تاکید کرد: مهمترین مسأله ای که وجود دارد بحث تبخیر در کشاورزی است که سعی شده با استفاده از مالچ پلاستیکی، آبیاری زیرسطحی و سایر سیستم های هوشمند آبیاری از میزان تبخیر کاسته شود.

وی با اشاره به این که حجم آب مصرفی در بخش کشاورزی همیشه مورد اختلاف نظر متخصصان و کارشناسان بوده است، خاطرنشان کرد: معاونت آب و خاک از سال 96 با همکاری مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی و به منظور رفع ابهام در مصرف آب کشاورزی، مطالعات پژوهشی را بر روی 35 محصول زراعی و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم آب مصرفی بخش کشاورزی کمتر از 70 میلیارد مترمکعب است

حجم آب مصرفی بخش کشاورزی کمتر از 70 میلیارد مترمکعب است