مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 05:352021-07-28سياسي

ایرادات باقی مانده در طرح اصلاحی پروتکل های غربالگری


یک متخصص ژنتیک پزشکی، با اشاره به اصلاحیه «طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده»،گفت: جایگزینی کلمه «تشخیص» به جای «تجویز» پزشک متخصص، منجر به محدودیت بیشتر درخواست پروتکل های غربالگری می شود.

- یک متخصص ژنتیک پزشکی، با اشاره به اصلاحیه طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ،گفت: جایگزینی کلمه تشخیص به جای تجویز پزشک متخصص، منجر به محدودیت بیشتر درخواست پروتکل های غربالگری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شهرام سواد متخصص ژنتیک پزشکی، در این مقاله عنوان داشته است: به دنبال مطرح شدن طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی در اسفند 1399، اعتراضات گسترده ای در جامعه پزشکی و انجمن های مردم نهاد مرتبط با بیماری های کودکان نسبت به مواد 53 و 56 این طرح صورت گرفت که به دنبال آن شورای نگهبان هم ایراداتی به این طرح مطرح نمود.

پس از طرح ایرادات شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی بدون در نظر گرفتن نظرات خیرخواهانه متخصصین منتقد، اصلاحیه ای تهیه و به شورای نگهبان ارسال کرد.

با این حال به نظر می رسد که ایرادات ساختاری مطرح شده، در اصلاحیه دور اول طرح در مواد 53 و 56 همچنان به قوت خود باقی است.

در این نوشتار سعی شده ایرادات ماده 53 مورد بررسی قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرادات باقی مانده در طرح اصلاحی پروتکل های غربالگری

ایرادات باقی مانده در طرح اصلاحی پروتکل های غربالگری