مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 05:152021-07-28اقتصادي

کاروانسرای دولت آباد فراهان تبدیل به مجتمع اقامتی-گردشگری می شود


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با واگذاری کاروانسرای دولت آباد فراهان به بخش خصوصی این بنا به مجتمع اقامتی- گردشگری تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک مصطفی مرزبان در بازدید از کاروانسرای دولت آباد فراهان اظهار کرد: بنای تاریخی کاروانسرای دولت آباد فراهان اخیرا به سرمایه گذار واگذار شده و مقرر است که پس از مرمت و با کاربری مجتمع اقامتی و گردشگری به بهره برداری برسد.

وی افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی جهت حمایت دولت از طرح های مرمتی و با کاربری گردشگری مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات مرمت و احیاء بنای تاریخی فوق به سرمایه گذار تخصیص داده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: این کاروانسرا با کاربری گردشگری، اقامتی و پذیرایی با قرارداد 25 ساله و در قالب اجاره سالیانه به سرمایه گذار واگذار شده است که طبق زمان بندی، دو سال اول صرف مرمت می شود.

مرزبان با اشاره به اینکه برای مرمت این کاروانسرا مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است گفت: این کاروانسرا با معماری زیبا، از معدود کاروانسراهای استان است که با توجه به مساحت بالا و قرار گرفتن در روستای دولت آباد و سهولت دسترسی به آن دارای ارزش تاریخی بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای دولت آباد فراهان تبدیل به مجتمع اقامتی-گردشگری می شود

کاروانسرای دولت آباد فراهان تبدیل به مجتمع اقامتی-گردشگری می شود