مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 04:552021-07-28اقتصادي

ثبت جهانی هورامان زمینه ساز توسعه اقتصاد گردشگری در کردستان است


ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان در یونسکو موجب هموار شدن توسعه اقتصاد گردشگری در این استان می شود.

- ، بهمن مرادنیا سه شنبه شب در ویژه برنامه ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان در عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: صنعت گردشگری از بزرگترین صنایع در حوزه اقتصاد محسوب شده و استان کردستان با ویژگی های منحصر به فرد فرهنگی، تاریخی و طبیعی می تواند جایگاه ویژه در صنعت گردشگری کشور داشته باشد.

وی افزود: ثبت منظر فرهنگی هورامان در سازمان جهانی یونسکو نویدبخش توسعه اقتصادی در منطقه هورامان و استان کردستان خواهد بود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: آداب و سنن و فرهنگ مردم هورامان سرمایه ای برای همه ایرانیان بوده و اکنون این ویژگی فرهنگی به میراثی برای جهانیان تبدیل شده است.

مرادنیا ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان را به همه کردستانی ها به ویژه ساکنان منطقه هورامان تبریک گفت و افزود: حفاظت از ارزش های فرهنگی موجب تقویت دیگر حوزه هاست.

استاندار کردستان اظهار کرد: بخش اعظم منطقه هورامان در کشور ایران قرار گرفته و بخش کوچکی نیز در کشور عراق واقع شده است و سازمان یونسکو تنها بخش ایران را به عنوان میراث جهانی اعلام کرده است.

مرادنیا افزود: آمادگی داریم تجربیات خود را در اختیار طرف عراقی قرار دهیم تا منطقه هورامان را در آن کشور به این محوطه ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی هورامان زمینه ساز توسعه اقتصاد گردشگری در کردستان است

ثبت جهانی هورامان زمینه ساز توسعه اقتصاد گردشگری در کردستان است