مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 04:552021-07-28اقتصادي

ناپایداری منابع همسان سازی حقوق ها به کسری بودجه و تورم دامن می زند


اگر منابع لازم برای لایحه دائمی کردن همسان سازی ها پایدار نباشد، ورشکستگی اقتصادی دولت را به همراه خواهد داشت زیرا میزان هزینه های بودجه را افزایش می دهد و این موضوع موجب افزایش کسری بودجه و تحمیل تورم به همه می شود.

- مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی شدید دارد و تا سال های آینده به دلیل اوراق هایی که قبلا منتشر کرده، هزینه های زیادی بر عهده دارد.

پس در این شرایط نباید هزینه جدیدی بر عهده دولت گذاشت زیرا این کار عملا دولت را به سمت ورشکستگی اقتصادی و مالی می برد.

وی خاطر نشان کرد: اگر منابع لازم برای لایحه دائمی کردن همسان سازی ها پایدار نباشد، ورشکستگی اقتصادی دولت را به همراه خواهد داشت زیرا میزان هزینه های بودجه را افزایش می دهد و این موضوع موجب افزایش کسری بودجه و تحمیل تورم به همه می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص الزامات همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان اظهار داشت: برای همسان سازی حقوق ها باید منابع پایدار در نظر گرفت یعنی منابعی که از خود صندوق های بازنشستگی باشد که اگر این امر صورت بگیرد صندوق ها نه سه برابر بلکه بیشتر هم افزایش حقوق بدهند ایرادی ندارد.

طغیانی در پایان اظهار داشت: دولت باید به جای تحمیل هزینه به صندوق ها، مطالبات آن ها را بپردازد و بعد صندوق های بازنشستگی با توجه به منابع خودشان حقوق ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناپایداری منابع همسان سازی حقوق ها به کسری بودجه و تورم دامن می زند

ناپایداری منابع همسان سازی حقوق ها به کسری بودجه و تورم دامن می زند