مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 04:002021-07-28دانش

جستجوی پنهانی والدین در تلفن همراه فرزندان صحیح است؟


یک روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه، در خصوص نگرانی والدین نسبت به حضور بیش از اندازه فرزندان در فضای مجازی و نظارت نامحسوس آنها بر فعالیت فرزندان در این فضا، - با بیان اینکه گوشی تلفن همراه مثل لوازم شخصی انسان ها است، در عین حال گفت: اگر والدین رفتار منطقی و رابطه دوستانه با فرزند خود داشته باشند مطمئنا فرزندان در مورد حضور در فضای مجازی و چگونگی استفاده آنها از این فضا دروغ نمی گوید و نیازی به نظارت و چک کردن نامحسوس گوشی تلفن همراه توسط والدین نیست.

دکتر مژگان احمدپور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر والدین با فرزندان خود دوست باشند نیازی به نظارت نامحسوس آنها بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی و پنهان کردن چیزی نیست.

پنهان کردن به معنای ترس است که خود منجر به پرخاشگری، دروغ، کاهش اعتماد به نفس و افزایش حس ناامنی در فرزندان می شود، بنابراین نظارت والدین در این خصوص باید کاملا شفاف، محسوس و در عین حال دوستانه باشد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه آموزش نحوه استفاده از فضای مجازی به کودکان و نوجوانان بسیار کم است و ابتدا باید چگونگی حضور در این فضا را متناسب با سن فرزندان به آنها آموزش داد، اظهار کرد: منع بچه ها از فضای مجازی امکان پذیر نیست چراکه به مراتب با پیشرفت علم و تکنولوژی همه چیز به شکل مجازی شدن خواهد رفت و نم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جستجوی پنهانی والدین در تلفن همراه فرزندان صحیح است؟

جستجوی پنهانی والدین در تلفن همراه فرزندان صحیح است؟