مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 03:352021-07-28اقتصادي

متروی تهران - پردیس و چند دغدغه زیست محیطی


در آن بخش که ایستگاه مترو ساخته می شود دخل و تصرف های زیادی شده و اصلا منطقه بکر و منحصر بفردی نیست.

- در پی اعلام موافقت سازمان حفاظت محیط زیست با ساخت قطار برقی تهران پردیس و وجود نگرانی هایی نسبت به تبعات زیست محیطی این تصمیم، مدیرکل دفتر مدیریت زیستگاه ها سازمان حفاظت محیط زیست می گوید: بخش رو زمینی قطار شهری در مناطق بکر پارک ملی خجیر ساخته نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در شرایطی که متروی پردیس سال گذشته در کمیته فرعی کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و در مرحله طرح در کمیسیون اصلی اقتصاد دولت بود، دغدغه ها و نگرانی هایی درباره مشکلات زیست محیطی این پروژه مانند عبور آن از پارک های ملی خجیر و سرخه حصار مطرح شده است.

گفته می شد که مترو پردیس برای رودخانه جاجرود آلودگی ایجاد می کند اما در نهایت 15 بهمن ماه سال گذشته حبیب الله طاهرخانی - معاون وزیر راه و شهرسازی - از تصویب پروژه مترو تهران پردیس در هیئت وزیران خبر داد و گفت: به زودی عملیات اجرایی این پروژه به طول 25 کیلومتر با احداث دو ایستگاه در مسیر آغاز خواهد شد.

در همان مقطع زمانی چراغعلی - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران کلنگ زنی مترو پردیس ضمن اشاره به انجام مطالعات زیست محیطی، آغاز ساخت این مترو را منوط به تایید نهایی سازمان محیط زیست دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متروی تهران - پردیس و چند دغدغه زیست محیطی

متروی تهران - پردیس و چند دغدغه زیست محیطی