مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 03:052021-07-27بين الملل

نگرانی آمریکا از تقویت هسته ای چین به دنبال گزارش ساخت سیلوهای جدید


به دنبال انتشار گزارش جدیدی مبنی بر اینکه پکن در حال ساخت 110 سیلوی موشکی دیگر است، پنتاگون و اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا نسبت به تقویت نیروهای هسته ای چین ابراز نگرانی کردند.

- به دنبال انتشار گزارش جدیدی مبنی بر اینکه پکن در حال ساخت 110 سیلوی موشکی دیگر است، پنتاگون و اعضای جمهوریخواه کنگره آمریکا نسبت به تقویت نیروهای هسته ای چین ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در گزارش روز دوشنبه فدراسیون دانشمندان آمریکایی (AFS) با استناد به تصاویر ماهواره ای آمده است که چین در حال ساخت چندین سیلو در نزدیکی هامی در بخش شرقی منطقه سین کیانگ است.

این گزارش چند هفته پس از آن منتشر میشود که اخباری از ساخت حدود 120 سیلو در یومن، منطقه بیابانی در حدود 380 کیلومتری جنوب شرق چین شنیده شد.

فرماندهی استراتژیک آمریکا در توییتی که مقاله نیویورک تایمز درباره گزارش ای.

اف.

اس ضمیمه آن بود، نوشت: این دومین مرتبه در ظرف دو ماه است که مردم آنچه را که ما در مورد تهدید رو به رشد جهان و پنهانکاری در اطراف آن میگوییم، کشف میکنند.

وزارت خارجه آمریکا اوایل ژوییه تقویت اتمی چین را نگران کننده دانست و گفت اینطور به نظر میرسد که پکن از استراتژی هسته ای چندین دهه ای خود حول محور بازدارندگی حداقلی تغییر مسیر داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی آمریکا از تقویت هسته ای چین به دنبال گزارش ساخت سیلوهای جدید

نگرانی آمریکا از تقویت هسته ای چین به دنبال گزارش ساخت سیلوهای جدید