مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 02:402021-07-27ورزشي

اعجوبه تکواندوی کره جنوبی بدون طلای المپیک خداحافظی کرد!


دایی هون لی اسطوره تکواندوی کره جنوبی که روز یکشنبه در رقابت های تکواندوی المپیک 2020 توکیو در دیدار رده بندی مغلوب ژائو شوایی از چین شد، به صورت رسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

این تکواندوکار 29 ساله در دوران قهرمانی خود موفق به کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز در رقابت های المپیک، سه مدال طلا و یک مدال برنز در مسابقات جهانی تکواندو، سه مدال طلای بازی های آسیایی و دو مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا شد، اما با ناکامی در المپیک توکیو در حسرت مدال طلای المپیک باقی ماند.

دایی هون لی با کسب 13 مدال طلا، سه نقره و دو برنز با فاصله از رقبای خود در بخش مردان و زنان، پرافتخارترین تکواندوکار در مسابقات گرندپری است.

وی پس از شکست در دیدار رده بندی المپیک 2020 توکیو مقابل شائو ژیای از چین گفت: کارنامه ام با شکست در دیدار رده بندی المپیک توکیو به پایان رسید.

قصد داشتم نمایش بهتری برای هوادارانم داشته باشم.

دایی هون لی که در مسابقات المپیک توکیو ابتدا مقابل اولگبک رشیتوف از ازبکستان مغلوب شد و در ادامه در جدول شانس مجدد با شکست تکواندوکارانی از مالی و میرهاشم حسینی از ایران به دیدار رده بندی رسیده بود، گفت: برای رسیدن به مدال برنز خیلی سخت جنگیدم، اما نتوانستم مدالی را به خانه ببرم و این خُردکننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعجوبه تکواندوی کره جنوبی بدون طلای المپیک خداحافظی کرد!

اعجوبه تکواندوی کره جنوبی بدون طلای المپیک خداحافظی کرد!