مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 02:352021-07-27اقتصادي

صادرات بیش از 30هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران


مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30هزار و 546تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

- ایسنا/ایلام مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 30هزار و 546تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

مهناز همتی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر،اظهار کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص های آن است و این موضوع می تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

وی از صادرات 68 هزار و 641تن کالای استاندارد در مرز مهران طی سال گذشته خبر داد و گفت: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده (سال گذشته و امسال) شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 420فقره پرونده صادراتی شامل محصولاتی که مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.

همتی گفت: در 4 ماهه نخست امسال تعداد 341 فقره آزمون تعیین ماهیت نیز در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات بیش از 30هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران

صادرات بیش از 30هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران