مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 21:302021-07-27پزشكي

ابتلا به کووید-19 موجب کندذهنی می شود


افراد بهبود یافته از کووید در مقایسه با افرادی که به ویروس مبتلا نشده اند، به طور قابل توجهی نمره کمتری در آزمون هوش دریافت می کنند.

یافته ها حاکی از آن است که ویروس سارس-کوو-2 (SARS-CoV-2 ) که باعث بیماری کووید-19می شود کاهش قابل ملاحظه ای در توانایی شناختی، - ایسنا/خراسان رضوی افراد بهبود یافته از کووید در مقایسه با افرادی که به ویروس مبتلا نشده اند، به طور قابل توجهی نمره کمتری در آزمون هوش دریافت می کنند.

یافته ها حاکی از آن است که ویروس سارس-کوو-2 (SARS-CoV-2 ) که باعث بیماری کووید-19می شود کاهش قابل ملاحظه ای در توانایی شناختی، به ویژه در مبتلایان به بیماری شدیدتر ایجاد می کند.

به نقل از سایکولوژی نیوز، آدام همپشایر، دانشیار آزمایشگاه تصویربرداری علوم اعصاب محاسباتی، شناختی و بالینی در کالج امپریال لندن و محقق ارشد این تحقیق گفت: به طور تصادفی، در اواسط زمانی که در حال جمع آوری اطلاعات شناختی و بهداشت روان در مقیاس بسیار گسترده ای به عنوان بخشی از همکاری با پروژه BBC2 Horizon، آزمون بزرگ هوش انگلیس، بودیم همه گیری در انگلیس افزایش یافت.

وی افزود: این آزمون شامل مجموعه ای از تکالیف طراحی شده برای اندازه گیری ابعاد مختلف توانایی شناختی است و برای استفاده در علوم شهروندی و تحقیقات بالینی طراحی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلا به کووید-19 موجب کندذهنی می شود

ابتلا به کووید-19 موجب کندذهنی می شود