مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 17:252021-07-27بين الملل

45 ماه حبس برای پرسنل نظامی آمریکا به اتهام افشای اسرار محرمانه پهپادی


یک تحلیلگر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا به اتهام افشای اسرار فوق محرمانه عملیات پهپادهای ارتش آمریکا در افغانستان به چهل و پنج ماه حبس محکوم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری سه شنبه شب به وقت تهران گزارش دادند که یک تحلیلگر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا به اتهام افشای اسرار فوق محرمانه عملیات پهپادهای ارتش آمریکا به 45 ماه حبس محکوم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده با اشاره به لزوم بازدارندگی دیگران از افشای اسرار دولتی گفت که دانیل هیل غیر از اشتراک اطلاعات طبقه بندی شده با این خبرنگار موارد اتهامی دیگری نیز دارد.

دادستان های آمریکا  استدلال کرده اند که هیل  که در اوت 2012 به افغانستان اعزام شد از اعتماد دولت آمریکا سو استفاده کرد در حالی که می دانست اسنادی که به اشتراک می گذارد باعث خسارت جدی  و در بعضی موارد سنگین به امنیت  ملی آمریکا می شود.

دادستان های آمریکا گفتند، در نتیجه اقدامات هیل، شرورترین تروریستهای جهان اسنادی را بدست آوردند که توسط ایالات متحده به عنوان محرمانه و فوق محرمانه   طبقه بندی شده بود.

  وظیفه هیل هنگام استقرار در افغانستان تعیین مکان برای حملات هواپیماهای بدون سرنشین و ردیابی سیگنال های تلفن همراه مرتبط با که شبه نظامیان افغانستان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 ماه حبس برای پرسنل نظامی آمریکا به اتهام افشای اسرار محرمانه پهپادی

45 ماه حبس برای پرسنل نظامی آمریکا به اتهام افشای اسرار محرمانه پهپادی