مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 16:452021-07-27بين الملل

همه حواشی مرگ رضاشاه


«هر چه قبر رضاخان را کندند، حتی استخوان های او هم به دست نیامد.

بعدا معلوم شد که شاه هنگام فرار، استخوان های پدرش را برداشته و با خود به قاهره برده است و حالا هم در یک جای امن، - هر چه قبر رضاخان را کندند، حتی استخوان های او هم به دست نیامد.

بعدا معلوم شد که شاه هنگام فرار، استخوان های پدرش را برداشته و با خود به قاهره برده است و حالا هم در یک جای امن، در لس آنجلس، نگهداری می شود.

این استخوان ها را در کنار جنازه فرزند اشرف، آقای شفیق، به امانت نگاهداری می کنند تا به اصطلاح، در یک فرصت مناسب در ایران دفن کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق نوشت: در این نوشتار نمی خواهیم مانند یک متن کتاب تاریخ دبیرستانی، اقدامات رضاشاه را تیتروار بنویسیم و داستان این بار بعد از مرگ رضاشاه آغاز می شود.

با سقوط ایران توسط قوای ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی و نیروی نظامی انگلستان و سپس آمریکا، رضاشاه از هراس محاکمه دست به فرار زد و سپس تسلیم اراده انگلیسی ها مبنی بر تبعید شد.

در آن شرایط بحث جانشینی محمدرضا به نوعی تحت نظر و مدیریت انگلیس صورت گرفت.

فردوست با اشاره به این موضوع می گوید: در آخرین روزهای سلطنت رضاخان، به دستور محمدرضا به سفارت انگلیس رفتم و در آنجا با فردی به نام ترات که رییس اطلاعات انگلیس در ایران بود، ملاقات کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه حواشی مرگ رضاشاه

همه حواشی مرگ رضاشاه