مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 13:102021-07-27سياسي

ارمغان ثبت جهانی شدن برای اورامانات


مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات گفت: ثبت جهانی شدن اورامانات ارمغان های زیادی را برای این منطقه به همراه دارد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات گفت: ثبت جهانی شدن اورامانات ارمغان های زیادی را برای این منطقه به همراه دارد.

پویا طالب نیا در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به جهانی شدن اورامانات، اظهارکرد: باتوجه به گستردگی محدوده عرصه و حریم این پرونده، فرآیند بررسی کارشناسی آن در کمیته میراث جهانی قابل توجه بود.

وی تصریح کرد: پرونده منظر فرهنگی تاریخی اورامانات با 106 هزار و 307 متر عرصه و 303 هزار و 622 متر حریم پس از پنج سال تلاش شبانه روزی سرانجام امروز(5 مرداد) به ثبت جهانی رسید.

مدیر پایگاه جهانی اورامانات گفت: منظر ثبت جهانی شده اورامانات شامل دو بخش استان کرمانشاه و کردستان است که در استان کرمانشاه چهار شهرستان روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی را در بر می گیرد.

وی در ادامه در خصوص مهمترین مزیت های ثبت جهانی شدن اورامانات هم گفت: با ثبت جهانی هورامان، حفظ فرهنگ و زبان هورامان به عنوان میراثی بشری تعهدی از سوی جامعه جهانی خواهد بود .

طالب نیا تاکید کرد: حفاظت از آثار ثبت جهانی شده در زمان جنگ ها به عنوان مکان های امن، معرفی حرفه ای و شایسته آنها به زبان های مختلف و تبدیل شدن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارمغان ثبت جهانی شدن برای اورامانات

ارمغان ثبت جهانی شدن برای اورامانات