مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 12:402021-07-27سياسي

کمیسیون ملی یونسکو_ایران ثبت اورامانات را تبریک گفت


ایران، موفقیت بزرگ ثبت جهانی چشم انداز فرهنگی هورامان را به مردم شریف ایران زمین تبریک گفت.

- ، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو_ایران، از ثبت جهانی چشم انداز فرهنگی هورامان (اورامانات) به عنوان بیست وششمین میراث ملموس کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر داد.

حجت الله ایوبی در این باره اظهار کرد: در نشست امروز چهل وچهارمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (سه شنبه پنجم مرداد 1400) در شهر فوجوی چین، پرونده چشم انداز فرهنگی هورامان/ اورامانات مورد بررسی قرار گرفت و با تصویب اعضای کمیته، به عنوان بیست وششمین میراث ملموس کشورمان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

وی عنوان کرد: با همت بسیار خوب کارشناسان ایرانی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاران ارجمند کمیسیون ملی یونسکو در ایران و دفتر نمایندگی ایران در پاریس این اتفاق فرخنده به ثمر نشست.

همچنین باید از مدیران و مسؤولان و هنرمندان استان های کردستان و کرمانشاه که در این راه تلاش های قابل توجهی کردند، تشکر کنم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو_ایران با بیان این موضوع که این پرونده از اهمیت بالایی برای کشورمان برخوردار بود، یادآور شد: هنرمندان ایرانی در این راه با همراهی در برپایی برنامه هایی از جمله نمایشگاه گروهی عکس اورامان؛ دامان آسمان نقشی پر رنگ در این اتفاق د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیون ملی یونسکو_ایران ثبت اورامانات را تبریک گفت

کمیسیون ملی یونسکو_ایران ثبت اورامانات را تبریک گفت