مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 12:402021-07-27سياسي

راه آهن یزد - اقلید همزمان با عید غدیر افتتاح می شود


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان این که طرح یزد - اقلید به عنوان یکی از طرح های بزرگ عمرانی ملی و استانی آماده بهره برداری است، - ایسنا/یزد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان این که طرح یزد - اقلید به عنوان یکی از طرح های بزرگ عمرانی ملی و استانی آماده بهره برداری است، از افتتاح این طرح تا پایان هفته جاری خبر داد.

محسن صادقیان در این رابطه گفت: این طرح ملی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که 245 کیلومتر از طول این مسیر در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد.

وی افزود: این طرح با هدف جابجایی مسافر و همچنین بار و کالا و نیز تکمیل مثلث گردشگری یزد، شیراز و اصفهان ایجاد شده و در سال اول بهره برداری قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را دارد.

صادقیان ایستگاه اقلید را حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به جنوب غرب کشور خواند و خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح، مسیر ریلی شیراز تا مشهد را 311 کیلومتر کاهش می دهد.

معاون استاندار گفت: حدود یک هزار کیلومتر خط آهن معادل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در حوزه ریلی استان یزد قرار دارد و بیش از 30 درصد عملیات حمل و نقل ریلی معادل چهار برابر بازدهی و بهره وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه آهن یزد - اقلید همزمان با عید غدیر افتتاح می شود

راه آهن یزد - اقلید همزمان با عید غدیر افتتاح می شود