مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 05:552021-07-27پزشكي

دریافت واکسن کرونا از ابتلای مجدد پیشگیری نمی کند


استاد تمام ویروس شناسی با اشاره به اینکه خیز پنجم کرونا به دلیل چرخش واریانت دلتا بسیار سهمگین تر از پیک های قبلی است، گفت: واکسیناسیون از ابتلای مجدد پیشگیری نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه چشم می خورد، عدم قرنطینه کردن شهرها، روند کند واکسیناسیون و عدم تمکین مردم در رعایت بهداشت اجتماعی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات رسمی کاملاً مشخص است که تمکین مردم به رعایت بهداشت اجتماعی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی به کمتر از 50 درصد رسیده است.

ناجی افزود: کشور در حال حاضر در وضعیتی قرار دارد که روزانه بیش از 20 هزار موارد مثبت جدید داریم و آرام آرام باید در طول دو هفته آینده منتظر آمار بیشتر مبتلایان و به دنبال آن افزایش موارد مرگ و میر باشیم.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه با اشاره به این که خیزش پنجم عواقبی است که صددرصد متوجه مردم است؛ مثل از دست دادن جان و عوارض پایداری که ابتلاء به این بیماری به جای می گذارد.

ناجی با اشاره به ویژگی های سویه دلتا خاطرنشان کرد: این سویه به دلیل گستردگی در شیوع و این موضوع که ابتلاء به آن عموماً بین همه ی اعضای خانواده رخ می دهد می تواند در بسیاری از موارد خسارت های جبران ناپذیری را برای خانواده ها بدنبال داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت واکسن کرونا از ابتلای مجدد پیشگیری نمی کند

دریافت واکسن کرونا از ابتلای مجدد پیشگیری نمی کند