مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 05:452021-07-27سياسي

شاعران واقعه غدیر خم را در ابعاد بین المللی تبیین و معرفی کنند


شاعران باید واقعه غدیر خم را برای مردم و حتی در ابعاد بین المللی برای مردم جهان به درستی تبیین و معرفی کنند؛ برای واقعه غدیرخم باید مخاطب شناسی کرد و برای مخاطب عالم، - به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله جعفر سبحانی در پیامی به نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر نکاتی را بیان کرد.

در این پیام آمده است: روز غدیر یکی از اعیاد اسلامی که ریشه در قرآن اولاً و سنت رسول خدا (ص) ثانیاً و تاریخ اسلامی ثالثاً دارد.

در تاریخ حدیث نبوی هیچ حدیثی از نظر تواتر به پایه حدیث غدیر نمی رسد.

تنها از صحابه 121 نفر و از تابعان 90 نفر از آن دو گروه بگذریم از محدثان و محققان 360 نفر از علماء اهل سنت این حدیث را نقل کرده¬اند و اگر نقل شیعیان را بر آن اضافه کنیم،  بالاترین تواتر را تحقق می پذیرد.

در ادامه این پیام تصریح شده است: در این روز عظیم با ولایت علی (ع)، دین کامل شد و به همین دلیل باید در این روز بزرگ به جشن و شعر درآورده صاحب ولایت کبری امیرمومنان (ع) است.

پس از ایشان شاعران و مخلصان به زبانهای مختلف حدیث غدیر را به نظم در آورده و مرحوم علامه امینی خصوص شعرای عرب را گردآوری  و در مورد آن سخن گفته است در حالی که محققان می توانند این موضوع را در زبان فارسی، اردو و دیگر زبانها تعقیب کنید و من به فرهیختگان این مجلس پیشنهاد می کنم که در این راه گامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاعران واقعه غدیر خم را در ابعاد بین المللی تبیین و معرفی کنند

شاعران واقعه غدیر خم را در ابعاد بین المللی تبیین و معرفی کنند