مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 05:352021-07-27اقتصادي

مرکز ملی یون درمانی در کرج راه اندازی مقدماتی شد/ درمان سرطان با پیشرفته ترین روش


تجهیزات بیمارستان و مرکز ملی یون درمانی ایران در کرج راه اندازی مقدماتی شد.

- ، علی اکبر صالحی صبح سه شنبه در حاشیه آغاز تست مرکز ملی یون درمانی در البرز اظهار کرد: امروز شاهد راه اندازی مقدماتی تجهیزات بیمارستان و مرکز ملی یون درمانی ایران در کرج هستیم.

وی با بیان اینکه کلنگ این مرکز از سال 88 کلنگ زده شد، تصریح کرد: برای تجهیزات مرکز ملی یون درمانی ایران 200 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است اما مبلغی از دولت دریافت نشد و توسط سرمایه گذار تأمین مالی صورت گرفت.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان هزینه احداث ساختمان این مرکز به زیربنای 26 هزار مترمربع است، خاطرنشان کرد: مرکز ملی یون درمانی ایران در غرب آسیا بی نظیر بوده و در دنیا هفتمین بیمارستان است که با این نوع از تجهیزات ساخته می شود.

صالحی با بیان اینکه این بیمارستان برای درمان سرطان ساخته شده است، گفت: طیف وسیعی از سرطان ها در این مرکز درمان با آخرین شیوه های روز دنیا درمان می شود.

رسیدن به آخرین شیوه درمان سرطان در دنیا وی با بیان اینکه برای درمان سرطان چند شیوه مانند جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی وجود دارد، اظهار کرد: پرتودرمانی های معمول امروزی گاما و ایکس هستند که ضمن اینکه سلول سرطانی را از بین می برند به بافت های سالم نیز آسیب می رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز ملی یون درمانی در کرج راه اندازی مقدماتی شد/ درمان سرطان با پیشرفته ترین روش

مرکز ملی یون درمانی در کرج راه اندازی مقدماتی شد/ درمان سرطان با پیشرفته ترین روش