مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 04:502021-07-27اقتصادي

آتشی که جان مزارع مازندران را به شماره انداخت!


آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی مبحث چندین ساله و گسترده ای است، دلیل اصلی روی آوردن کشاورزان به آتش زدن کاه و کلش کنترل آفات و علف های هرز، پاک شدن سریع زمین از بقایای گیاه قبلی و آسان شدن عملیات شخم برای محصول بعدی است ولی غافل از اینکه به کار بردن تناوب .

- ایسنا/مازندران آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی مبحث چندین ساله و گسترده ای است، دلیل اصلی روی آوردن کشاورزان به آتش زدن کاه و کلش کنترل آفات و علف های هرز، پاک شدن سریع زمین از بقایای گیاه قبلی و آسان شدن عملیات شخم برای محصول بعدی است ولی غافل از اینکه به کار بردن تناوب زراعی صحیح و استفاده مناسب از سموم نتیجه ای بسیار مطلوب تر دارد.

این آتش سوزی ها علاوه بر اینکه چهره نازیبایی از طبیعت نشان می دهند باعث بروز مشکلات زیست محیطی زیادی برای مردم و اکوسیستم منطقه و همپنین وارد آمدن خسارات اقتصادی می شود و گاهی آتش به مزارع همسایه نیز سرایت کرده و با سوزاندن خوشه های طلایی حداقل باعث خسارات مالی و روحی جبران ناپذیری می شود.

همچنین عدم تامین علوفه و خوراک مورد نیاز دام ها یکی دیگر از مضرات سوزاندن بقایای گیاهی است که با اعمال مدیریت و فرآوری بقایای گیاهی می توان درصد بالایی از کمبود علوفه و سوتغذیه دام ها را مرتفع کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتشی که جان مزارع مازندران را به شماره انداخت!

آتشی که جان مزارع مازندران را به شماره انداخت!