مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 04:452021-07-27سياسي

چرا راه آهن ایران در یونسکو ثبت شد؟


رییس هیات مدیره انجمن توسعه گردشگری چهارباغ گفت: احداث خط آهن ایران در معماری، برنامه ریزی شهری و فناوری ایران تحولات شگرفی ایجاد کرد و ایران چندگانه را به سوی یک نظام متحد و هماهنگ شهری و معماری رهنمون ساخت.

- رضا سلیمان نوری در گفت وگو با ایسنا در خصوص ثبت جهانی راه آهن ایران و ویژگی های این اثر تاریخی اظهار کرد: مسیر راه آهن سراسری ایران از بندر ترکمن در شمال کشور آغاز شده و به بندر امام خمینی در جنوب کشور منتهی می شود.

اگرچه پیشینه احداث و بهره برداری موفق نخستین خط راه آهن در ایران به دوره قاجار و به سال 1227 شمسی از رشت به بندر پیربازار و بندر انزلی بازمی گردد که بقایای آن همچنان در مسیر رشت به پیربازار با یک لوکوموتیو بخار در محوطه اداره کل بنادر استان گیلان وجود دارد اما احداث راه آهن سراسری شمال به جنوب ایران در سال 1305 شمسی به تصویب رسید.

وی افزود: یک سال بعد، یک قرارداد نقشه برداری برای احداث خطوط راه آهن با کنسرسیومی متشکل از کمپانی آمریکایی یولن و شرکت های آلمانی فیلیپ هولتسمان، ویولیوس برگر و زیمینس باواونیون به بهای هر کیلومتر حداکثر 368 تومان بسته شد.

این مجموعه ها نیز مسیری 1394 کیلومتری را برای نخستین خط سراسری راه آهن ایران طراحی کردند که نه تنها از حیث تکنیک و کیفیت ساخت، بلکه از بعد گردشگری و برخورداری از من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا راه آهن ایران در یونسکو ثبت شد؟

چرا راه آهن ایران در یونسکو ثبت شد؟