مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 04:202021-07-27سياسي

ننوشتن از انقلاب باعث شد برخی وقایع را به نام پهلوی جا بزنند


دبیر دومین جایزه شهید اندرزگو با اعلام پایان داوری این جایزه گفت: ما تاریخ انقلاب را کم نوشتیم یا ننوشتیم که در نتیجه بعضی وقایع و خدماتی را به عنوان کار حکومت پهلوی جا زدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه جایزه شهید اندرزگو، محسن پرویز دبیر دومین دوره جایزه شهید اندرزگو گفت: انقلاب اسلامی بستری برای هنرمندان است.

یکی از رخدادهای بسیار بزرگ در کشور ما، انقلاب اسلامی بود که بنا بر دلایلی به قدر کفایت در ادبیات داستانی و بخش های مستندنگاری تاریخ، به آن پرداخته نشد.

معمولاً رخدادهای بزرگ اجتماعی بستری فراهم می کنند برای نویسندگان و شعرا که به آن مسائل بپردازند و بتوانند آفرینش هنری انجام دهند.

وی درباره علل کاهش تولیدات مرتبط با انقلاب در بین آثار نویسندگان گفت: شاید به دلیل نزدیکی دفاع مقدس و ظهور انقلاب و تأثیر هیجانی و بزرگی که صحنه های دفاع مقدس بر نویسندگان و شاعران گذاشت، خواسته یا ناخواسته نویسندگان و شاعران ما جذب این حماسه آفرینی ها شدند و تلاششان معطوف به ثبت و ضبط وقایع و رخدادهایی شد که در دفاع مقدس اتفاق می افتاد و نتیجه این شد که از ثبت و ضبط وقایع انقلاب غافل شویم.

شاید حدوداً پانزده سال پیش، مرحوم امیرحسین فردی، از نویسندگان خوب، متوجه این نقیصه شد و جشنواره داستان انقلاب به همت ایشان راه ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ننوشتن از انقلاب باعث شد برخی وقایع را به نام پهلوی جا بزنند

ننوشتن از انقلاب باعث شد برخی وقایع را به نام پهلوی جا بزنند