مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 04:202021-07-27دانش

دستگاه های همگن کننده ایرانی جایگزین نمونه های وارداتی می شود


تجهیزات پیشرفته ای برای بررسی یک سلول یا مولکول استفاده می شود که همگن کننده یکی از همین دستگاه ها است و در پژوهش های زیستی و سلولی کاربرد دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آزمایشگاه های پژوهشی و تحقیقاتی برای این که بتوانند فرآیند آزمایش را سرعت ببخشند از تجهیزاتی استفاده می کنند که مواد مورد نیاز پژوهش را مخلوط کرده تا ماده ای همسان ارائه شود.

تجهیزاتی که همگن کننده نامیده می شود و ساختشان از فناوری بالایی برخوردار است.

نیاز آزمایشگاه ها به این دستگاه پیشرفته، عمدتا از مسیر واردات تامین می شد، اما آن طور که آرمان شهابی مدیرعامل آلما ژن فراتجهیز عنوان می کند، دستگاه همگن کننده برای آزمایشات سلولی و مولکولی اکنون ایران ساخت شده است.

این فعال فناور با اشاره به کاربرد گسترده این دستگاه در آزمایشگاه های زیستی، سلولی و مولکولی گفت: پژوهشگران برای این که بتوانند ساختار سلول یا بافت ها را مورد بررسی قرار دهند، باید ترکیبی از سیال و جامد را ایجاد کنند، بدون آن که به پروتیین سلول آسیبی وارد شود.

ایران ساخت اما پیشرفته و روزآمد وی با بیان این که دستگاه همگن کننده ایران ساخت منطبق با استانداردهای بین المللی و کیفیتی هم پای نمونه های وارداتی تولید شده است، ادامه دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه های همگن کننده ایرانی جایگزین نمونه های وارداتی می شود

دستگاه های همگن کننده ایرانی جایگزین نمونه های وارداتی می شود