مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 04:152021-07-27سياسي

صدور دو نظریه مشورتی جدید از سوی اداره کل حقوقی قوه قضاییه


اداره کل حقوقی قوه قضاییه به دو استعلام در خصوص «صدور قرار تأمین خواسته بدون اخذ خسارت احتمالی» و «پرداخت تفاوت دیه جنین دختر تا دیه کامل» پاسخ داد.

- اداره کل حقوقی قوه قضاییه به دو استعلام در خصوص صدور قرار تأمین خواسته بدون اخذ خسارت احتمالی و پرداخت تفاوت دیه جنین دختر تا دیه کامل پاسخ داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، متن کامل استعلام های مطرح شده و پاسخ های ارائه شده از سوی اداره کل حقوقی به شرح زیر است: سوال(1): آیا دادگاه برابر بند ج ماده 108 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 به صرف تقاضای قرار تأمین خواسته با استناد به اسناد تجاری واخواست شده مکلف به صدور قرار تأمین خواسته بدون اخذ خسارت احتمالی است و یا آن که صدور قرار تأمین خواسته بدون تودیع خسارت احتمالی صرفا در صورتی امکان دارد که مطابق ماده 292 قانون تجارت مصوب 1311 در خصوص خواسته نیز اقامه دعوا شده باشد؟ پاسخ: اولاً، ماده 292 قانون تجارت مصوب 1311، با عنایت به مواد 108 و 112 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 نافی درخواست تأمین خواسته پیش از طرح دعوا نیست؛ زیرا مقررات این قانون مؤخر بر قانون تجارت و آخرین اراده مقنن در فرض سؤال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور دو نظریه مشورتی جدید از سوی اداره کل حقوقی قوه قضاییه

صدور دو نظریه مشورتی جدید از سوی اداره کل حقوقی قوه قضاییه