مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 03:502021-07-27سياسي

تفاوتی بین دیه جنین دختر و پسر نیست/توضیحاتی برای صدور قرار تامین


اداره کل حقوقی قوه قضاییه به دو استعلام در خصوص «صدور قرار تأمین خواسته بدون اخذ خسارت احتمالی» و «پرداخت تفاوت دیه جنین دختر تا دیه کامل» پاسخ داد.

- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، متن کامل استعلام های مطرح شده و پاسخ های ارائه شده از سوی اداره کل حقوقی به شرح زیر است: سوال (1): آیا دادگاه برابر بند ج ماده 108 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 به صرف تقاضای قرار تأمین خواسته با استناد به اسناد تجاری واخواست شده مکلف به صدور قرار تأمین خواسته بدون اخذ خسارت احتمالی است و یا آن که صدور قرار تأمین خواسته بدون تودیع خسارت احتمالی صرفاً در صورتی امکان دارد که مطابق ماده 292 قانون تجارت مصوب 1311 در خصوص خواسته نیز اقامه دعوا شده باشد؟ پاسخ: اولاً، ماده 292 قانون تجارت مصوب 1311، با عنایت به مواد 108 و 112 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب 1379 نافی درخواست تأمین خواسته پیش از طرح دعوا نیست؛ زیرا مقررات این قانون مؤخر بر قانون تجارت و آخرین اراده مقنن در فرض سوال است.

ثانیاً، برابر بند ج ماده 108 یادشده، امکان درخواست تأمین خواسته در مورد سند تجاری واخواست شده پیش از طرح دعوا بدون تودیع خسارت احتمالی وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوتی بین دیه جنین دختر و پسر نیست/توضیحاتی برای صدور قرار تامین

تفاوتی بین دیه جنین دختر و پسر نیست/توضیحاتی برای صدور قرار تامین