مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 03:452021-07-27پزشكي

ترس از مراجعه به پزشک، سلامت مردان را تهدید می کند


مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشمر در خراسان رضوی گفت: اصلی ترین عاملی که سلامت مردان را تهدید می کند وحشت آنان از مراجعه به پزشک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر مجتبی قائمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع بالای بیماریهای قلبی، عروقی در بین مردان افزود: مهمترین دلیل بهبود و بقای بیماران، علاوه بر درمان های موثری که پیدا شده، افزایش آگاهی مردم و ارتقای روش های تشخیص زودهنگام عارضه است که حتی برای کسانی که شانس کمی برای بهبود دارند، با تشخیص زودتر، احتمال زنده ماندن افزایش خواهد یافت.

وی گفت: تحقق کامل سلامت مردان در گرو شناسایی و مدیریت عوامل خطر و تهدید کننده سلامت با منشاء فیزیولوژیک روانی و اجتماعی شامل فشار خون بالا، قندخون بالا، چربی خون بالا، چاقی و افزایش وزن، عوامل خطر تغذیه ای شامل مصرف زیاد گوشت قرمز، گوشت فراوری شده، نان و برنج سفید، دریافت کم سبزی و میوه و عوامل خطر سبک زندگی مانند مصرف الکل، مواد مخدر، سیگار، فعالیت بدنی نامطلوب و همچنین عوامل خطر محیط کار مانند غیراستاندارد بودن محیط کار، عدم امنیت شغلی و استرس شغلی است.

وی افزود: به طور کلی پنج علت اصلی بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها، حوادث، بیماری های دستگاه تنفسی و عفونی و انگلی بیش از 71 درصد آمار فوت مردان را به خود اختصاص می دهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترس از مراجعه به پزشک، سلامت مردان را تهدید می کند

ترس از مراجعه به پزشک، سلامت مردان را تهدید می کند