مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 03:152021-07-26پزشكي

افراد حتما دوز دوم واکسن را دریافت کنند/ علامتدار شدن کودکان در جهش دلتا


یک متخصص عفونی، عوارض تزریق واکسن را بسیار خفیف دانست و اظهار کرد: یکی از عوارض درد و تورم موضعی بوده که جدی نیست و احتمالا در چند روز اول تزریق شاهد تب خواهیم بود، - ایسنا/گیلان یک متخصص عفونی، عوارض تزریق واکسن را بسیار خفیف دانست و اظهار کرد: یکی از عوارض درد و تورم موضعی بوده که جدی نیست و احتمالا در چند روز اول تزریق شاهد تب خواهیم بود، اما تکمیل دو دوز واکسن بسیار مهم است تا ایمنی نسبی ایجاد شود.

دکتر توفیق یعقوبی در گفت وگو با ایسنا، کروناویروس ها را به دو دسته آلفاکروناویروس و بتاکروناویروس تقسیم کرد و گفت: آلفاکروناویروس ها در طول قرن ها عامل ایجاد سرماخوردگی ها بوده اند و همه ما بارها دچار common cold ها شده ایم.

وی 25 درصد علت سرماخوردگی ها را آلفاکروناویروس دانست و افزود: سارس 2002، مرس 2012 و کووید 2019 از دسته بتاکروناویروس ها هستند که هر کدام در دوره شیوع خود نوعی اپیدمی ایجاد کردند.

این متخصص بیماری های عفونی، با بیان اینکه بتاکروناویروس ها از نوع ویروس های دارای آر.

ان.

ای بوده و در هر 1000 تا 10 هزار کپی ویروسی یک جهش ایجاد می کنند، ادامه داد: در برخی از مواقع این جهش ها برای ویروس مفید و در مواقع دیگر برای انسان مفید است؛ به عنوان مثال در جریان شیوع سارس و مرس همین اتفاق افتاد و جهش های ویروسی منجر به نابود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افراد حتما دوز دوم واکسن را دریافت کنند/ علامتدار شدن کودکان در جهش دلتا

افراد حتما دوز دوم واکسن را دریافت کنند/ علامتدار شدن کودکان در جهش دلتا