مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 03:102021-07-26پزشكي

شکست عاطفی پس ازدواج چه زمانی سراغ زوجین می آید؟


طلاق عاطفی یک طلاق پنهان است که در این حالت زوج ها بنا به ضرورت و اجبار با هم زندگی می کنند که به نوعی طلاق خاموش هم گفته می شود.

- ایسنا/قم مشاور خانواده و ازدواج گفت: طلاق عاطفی یک طلاق پنهان است که در این حالت زوج ها بنا به ضرورت و اجبار با هم زندگی می کنند که به نوعی طلاق خاموش هم گفته می شود.

دکتر مهری ازندریانی مشاور خانواده و ازدواج در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طلاق عاطفی یک طلاق پنهان است که در این حالت زوج ها بنا به ضرورت و اجبار با هم زندگی می کنند که به نوعی طلاق خاموش هم گفته می شود بیان کرد: محققان طلاق عاطفی را یک پدیده تک عاملی نمی دانند و در تحقیقات خود نشان دادند که بهم خوردن تصورات و انتظارات زوجین از یکدیگر بعد از ازدواج منجر به شکست عاطفی زوجین و سوق به سمت طلاق عاطفی می شود.

وی یادآور شد: طلاق عاطفی متضمن فقدان اعتماد، احترام و محبت به یکدیگر است و زوجین در عوض حمایت از یکدیگر در جهت آزار، ناکامی و تنزل عزت نفس یکدیگر بر می آیند بنابراین هر کدام از زوجین سعی می کنند برای اثبات عیب و کوتاهی طرف مقابل به دنبال راه حل باشند.

ازندریانی افزود: در طلاق عاطفی زوجین همدیگر را به شدت منفی و کم ارزش ارزیابی می کنند ولی به دلایل مختلف و یا به علت وجود شرایط خاصی به زندگی خودشان به صورت مشترک ادامه می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست عاطفی پس ازدواج چه زمانی سراغ زوجین می آید؟

شکست عاطفی پس ازدواج چه زمانی سراغ زوجین می آید؟