مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 00:402021-07-26سياسي

اختیاراتی که امام به دادستان کل کشور داد


امام خمینی در پنجم مرداد ماه سال 61، در نامه ای خطاب به شورای عالی قضایی، اختیارات دادستان کل کشور را مشخص کردند.

- در نامه ای در تاریخ پنجم مرداد سال 61 مطابق با ششم شوال 1402 به شورای عالی قضایی، اختیارات دادستان کل کشور را مشخص کردند.

متن نامه امام به شرح زیر است: "بسم الله الرحمن الرحیم شورایعالی قضایی چون وضع کشور در حال حاضر طوری است که لازم است آقای آقا سید حسین ‎ ‎ موسوی که تا کنون ثابت نموده شایستگی خود را، بر طبق همین ورقه به ایشان اختیارات ‎ ‎ دهید و پس از این توجه به مصالح کشور را در نظر داشته باشید.

‎[1]‎ 6 شوال 1402 / 5 مرداد 61 روح الله الموسوی الخمینی " ‎ ‎ ‎ صحیفه امام؛ ج 16، ص 396 1ـ در مورد این حکم به توضیح مندرج در پاورقی1 حکم مورخ 9 / 5 / 1361 امام خمینی به آقای سید حسین موسوی تبریزی مراجعه کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم دادستان کل انقلاب اسلامی کشور جنابعالی موظفید فقط در محدوده اختیاراتی که در تاریخ 9 / 6 / 60 از طرف ‎ ‎ شورایعالی قضایی به شما داده شده است عمل نمایید.

ضمناً به کلیه دادسراهای انقلاب ‎ ‎ در سطح کشور بخشنامه نمایید که به هیچ وجه در خارج از اموری که در صلاحیت ‎ ‎ دادسراها و دادگاه های انقلاب می باشد دخالت نکنند، و بخشنامه های قانونی شورای عالی ‎ ‎ قضایی را دقیقاً عمل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختیاراتی که امام به دادستان کل کشور داد

اختیاراتی که امام به دادستان کل کشور داد