مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 22:102021-07-26اجتماعي

از «مانگرو»ها چه می دانید + تصاویر


جنگل های مانگرو، 3 تا 5 برابر سریع تر از جنگل های خشکی جهان نابود می شود و نقشه ها و آمار 40 سال اخیر نشان می دهد که پوشش مانگرو روی کره زمین به نصف کاهش یافته است.

- خبرگزاری فارس ـ گروه هنر: طی سال های اخیر، افزایش غلظت گازهای گلخانه ای، آلودگی و تخریب محیط زیست، گرمایش جهانی و تغییر اقلیم از جمله مهمترین دغدغه های جهانی محسوب می شوند.

تقریباً تمامی کشورها از جمله ایران، تحت تأثیر تغییرات اقلیم قرار دارند و حتی پیش بینی شده است که این تأثیرات در کشورمان بیشتر خواهد بود، چنانچه در ماه های اخیر کاهش نزولات آسمانی، کم آبی و خشکسالی را در برخی نقاط شاهد هستیم.

اکوسیستم ها، با دخالت مستقیم در ذخیره و ایجاد گازهای گلخانه ای نظیر دی اکسید کربن از اتمسفر، در جایگاه یکی از خدمات اکوسیستمی، نقش مهمی در تنظیم اقلیم ایفا می کنند.

در حقیقت، جنگل ها و مراتع و سایر عناصر طبیعی اکوسیستم های خشکی کربن را، 4 بار بیشتر از آنچه در اتمسفر وجود دارد، ذخیره می کنند.

تحقیق در مورد میزان دی اکسید کربن در جنگل ها ضروری به نظر می رسد.

با توجه به دغدغه بشر درباره تشدید پدیده گرمایش زمین و نیز با توجه به اینکه اکوسیستم های خشکی نقش بسیار مهمی در ترسیب کربن (ذخیره کربن موجود در هوا در خاک و گیاهان) دارند، توجه به نقش جنگل ها در افزایش اثر گلخانه ای و تشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از «مانگرو»ها چه می دانید + تصاویر

از «مانگرو»ها چه می دانید + تصاویر