مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 19:052021-07-26پزشكي

نخستین مرکز تخصصی AUB در قم راه اندازی می شود


مدیرگروه یکی از کلینیک های تخصصی مربوط به زنان گفت: برای نخستین بار در کشور اولین مرکز تخصصی درمان خونریزی های غیرطبیعی رحم (AUB) در استان قم راه اندازی می شود.

- ندا بداقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه خونریزی غیرطبیعی رحم، یکی از مشکلات شایع در بین زنان بعد از بلوغ است، بیان داشت: درصورتی که خونریزی ماهیانه زنان با حجم زیاد و فواصل نامنظم باشد و یا با درد آزاردهنده و خسته کننده همراه باشد، می توان گفت مبتلا به خونریزی غیرطبیعی بوده و نیاز به درمان دارد.

وی خاطر نشان کرد: خونریزی های غیر طبیعی رحم  می تواند بصورت حجم زیاد یا بی نظمی های قاعدگی باشد و بیمار را دچار کم خونی های شدید کند و همچنین سرگیجه وعوارض روحی و مشکلات متعدد ی  را برای بانوان به دنبال داشته باشد و در زنان شاغل نیز می تواند موجب بی نظمی در زمان ورود و خروج، بی حوصلگی یا پایین آمدن راندمان کاری شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه 30 درصد خانم ها حداقل یکبار در طول زندگی با خونریزی غیرطبیعی رحم مواجه می شوند تصریح کرد: دلایل مختلفی در ایجاد خونریزهای غیر طبیعی رحم موثر است که از آن جمله می شود به پولیپ ها اشاره کرد.

بداقی با اشاره به دیگر دلایل خونریزی های غیرطبیعی زنان تصریح کرد: میوم ها(فیبروم) علت دیگر خونریزی ها به شمار می رود که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین مرکز تخصصی AUB در قم راه اندازی می شود

نخستین مرکز تخصصی AUB در قم راه اندازی می شود