مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 18:252021-07-26اقتصادي

خشک شدن برخی قناتهای گلپایگان درپی پدیده فرونشست زمین


فرونشست زمین از 30 سال پیش تاکنون موجب غیر قابل کشت شدن هزاران هکتار زمین زراعی و خشک شدن تعداد بی شماری از قنات ها در گلپایگان شده است.

- ، حیدرعلی گل محمدی شامگاه دوشنبه در جلسه ای با موضوع فرونشست زمین در گلپایگان اظهار داشت: سال 1370 زمین های زراعی شهر گلشهر فرونشست کرد و موجب شد تا دو هزار هکتار زمین زراعی غیر قابل کشت شود و تاکنون تعداد بی شماری از قنات ها نیز به خشکی نشسته است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از فرونشست زمین و خشکسالی، کشاورزان گلشهر را به استفاده از روش آبیاری نوین و تغییر الگوی کشت ترغیب کردیم و در ورزنه این شهر درختان پسته با استفاده از آبیاری طیف و نواری کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: در منطقه بالادست گلشهر اجرای پروژه زه کشی به متراژ سه هزار هکتار موجب خالی شدن سفره های زیر زمینی و انتقال آب شهرستان از طریق تنگه غرقاب شد.

وی افزود: اکنون برای جلوگیری از بحران آب ضروری است که در برخی زه کش ها دریچه ایجاد شود تا در سال های آبسالی از هدر رفت آب از شهرستان جلوگیری شود.

18 روستای شهرستان با خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند در ادامه بخشدار مرکز گلپایگان اظهار کرد: سال زراعی 98 در شهرستان گلپایگان در حالی که 430 میلی متر بارندگی ثبت شد اما 18 روستای شهرستان با خشکسالی دست و پنجه نرم کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشک شدن برخی قناتهای گلپایگان درپی پدیده فرونشست زمین

خشک شدن برخی قناتهای گلپایگان درپی پدیده فرونشست زمین