مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 12:452021-07-26سياسي

گزارش سفیر ایران در پرتغال از چگونگی گردآوری برخی اسناد تاریخی ساخت راه آهن ایران


سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران در میراث جهانی یونسکو را یک یک افتخار ملی ارزیابی کرد و گزارشی از چگونگی گردآوری برخی اسناد تاریخی ساخت راه آهن را ارائه کرد.

- به مناسبت ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران در میراث جهانی یونسکو گزارش سفیر ایران در پرتغال از چگونگی گردآوری برخی اسناد تاریخی ساخت راه آهن ایران سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال ثبت جهانی راه آهن سراسری ایران در میراث جهانی یونسکو را یک یک افتخار ملی ارزیابی کرد و گزارشی از چگونگی گردآوری برخی اسناد تاریخی ساخت راه آهن را ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی دامن پاک جامی سفیر ایران در پرتغال در اینستاگرام خود نوشت: راه آهن سراسری ایران به عنوان بیست و پنجمین میراث جهانی در فهرست میراث ملموس جهانی یونسکو ثبت شد.

یک نکته تاریخی: کنسرسیومی با مسئولیت شرکت دانمارکی کامپساکس(اکنون کووی) و متشکل از شرکت های آلمانی، سوییسی و سوئدی طبق قراردادی 5 ساله با دولت ایران، راه آهن سراسری شمال- جنوب را احداث کردند.

هزینه این پروژه بزرگ ملی از محل مالیات بر قند و شکر تامین شد.

مراسم افتتاحیه راه آهن در 1938م برگزار گردید.

- در زمان مسئولیت سفارت ایران در دانمارک پیگیر سوابق پروژه احداث راه آهن سراسری شمال-جنوب در آرشیو شرکت کووی شدم و از این آرشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش سفیر ایران در پرتغال از چگونگی گردآوری برخی اسناد تاریخی ساخت راه آهن ایران

گزارش سفیر ایران در پرتغال از چگونگی گردآوری برخی اسناد تاریخی ساخت راه آهن ایران