مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 11:552021-07-26اقتصادي

بحران دوقلوی تورم و افزایش شیوع کرونا پیش روی اقتصاد آمریکا


بانک مرکزی آمریکا هم اکنون با دو بحران افزایش تورم و گسترش شیوع ویروس کرونا مواجه است و در میان مقامات ارشد آن در باره چگونگی پاسخ به این دو مسئله اختلاف نظر وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، هم اکنون باعث شده تا از یک سو شاهد افزایش سریع قیمت کالاهای اساسی در این کشور باشیم و از سوی دیگر رشد اقتصادی آن هم تحت الشعاع قرار دهد؛ چراکه زنجیره تامین کالا هم در این کشور دچار اختلال شده است.

در باره این مسئله که چگونه باید با این دو موضوع برخورد شود در میان مقامات بانک مرکزی آمریکا هم اختلاف نظر وجود دارد.

اگرچه ممکن است در نشست پیش روی مقامات این بانک که این هفته برگزار خواهد شد شاهد آن باشیم که بگویند روند بهبود اقتصاد آمریکا با قدرت ادامه خواهد یافت، اما در این مسیر بحران دوقلوی کاهش رشد اقتصادی و افزایش قیمت ها مانعی جدی برای آنها خواهد بود.

بحث های مربوط به نحوه تعیین سیاست های پولی در دوران پسا کرونا در آمریکا در بین مقامات بانک مرکزی این کشور هم شروع شده اما بعید به نظر می رسد تا پیش از آغاز پاییز شاهد تصمیم گیری نهایی در این زمینه باشیم.

  شیوع نوع دلتای ویروس کرونا باعث شده تا دوباره شاهد افزایش میزان ابتلا در این کشور باشیم و میزان بحران شیوع به سطح آن در تابستان سال گذش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران دوقلوی تورم و افزایش شیوع کرونا پیش روی اقتصاد آمریکا

بحران دوقلوی تورم و افزایش شیوع کرونا پیش روی اقتصاد آمریکا