مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 11:552021-07-26اقتصادي

4000 شغل در ایران نیازمند آموزش و مهارت


به کارشناس بازار کار با اشاره به بالا بودن آمار بیکاری فارغ التحصیلان می گوید متاسفانه عرضه و تقاضا در بازار کار متعادل نیست و ظرفیت های بازار کار به اندازه کارجویان گسترش پیدا نکرده است.

- به کارشناس بازار کار با اشاره به بالا بودن آمار بیکاری فارغ التحصیلان می گوید متاسفانه عرضه و تقاضا در بازار کار متعادل نیست و ظرفیت های بازار کار به اندازه کارجویان گسترش پیدا نکرده است.

حمید حاج اسماعیلی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در ایران حدود چهار هزار شغل تعریف شده است که این شغل ها نیازمند آموزش و مهارت هستند ولی متاسفانه به دلیل نگاه سنتی و اشتباهی که در کشور وجود دارد تصور می شود که برخی از مشاغل عادی و عمومی نیاز به آموزش و مهارت و تخصص ندارند.

وی افزود: فردی که در یک نانوایی کار می کند یا فردی که در یک ایستگاه اتوبوس بلیت می فروشد، نیازمند شناخت دقیق از مختصات شغل، ارتباطات و رفتارهای مناسبی هستند که می تواند آن شغل را بهینه کند و کارآمدی آن را بالا ببرد.

این کارشناس بازار کار با بیان اینکه باید برای بسیاری از مشاغل در کشور مهارت ها و آموزش های لازم را در نظر بگیریم، خاطر نشان کرد: شاید در چهار دهه گذشته این انتقاد به دانشگاه ها و بازار کار کشور وارد بود که بخش زیادی از افرادی که جذب بازار کار می شوند مهارت و تخصص لازم را ندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4000 شغل در ایران نیازمند آموزش و مهارت

4000 شغل در ایران نیازمند آموزش و مهارت