مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 16:552021-07-25اجتماعي

بازگشت زندگی به رودخانه «چرداول»


چندی پیش به دنبال خشک شدن رودخانه چرداول نفس ماهی ها به شماره افتاده بود که اکنون با رها سازی آب بار دیگر حیات به رودخانه چرداول برگشته و رودخانه سیراب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش طی گزارشی با عنوان خطر مرگ هزاران ماهی در رودخانه خشکیده چرداول خبر از خشکیده شدن رودخانه چرداول ایلام به دنبال پایین بودن میزان بارش ها و به خطر افتادن حیات آبزیان دادیم.

رودخانه ای که در شهرستان چرداول روزگاری محل تخم ریزی ماهی ها بود مدت ها کمتر ماهی به خود می دید؛ مردم محلی و گروه های دوست دار محیط زیست در حال انتقال این ماهی ها به تنگه قیر بودند که با پیگیری های مستمر این رودخانه دوباره به حیات  برگشت.

تجاوز به حریم رودخانه ها یکی دیگر از تهدیدات این حوضه های آبی است که باید جدی گرفته شود زیرا مشکلات زیادی از جنبه های کمی و کیفی ایجاد می کنند که ادامه این روند قطعا مشکل ساز خواهد بود.

نفس ماهی های رودخانه های غرب کشور در ایلام به شماره افتاده بود و امکانات محیط زیست و مردم محلی در این منطقه و پیگیری های مستمر بر آن شد تا امروز این رودخانه روشن و مردمانش شادمان و خوشحال به استقبال این رودخانه بروند.

با رهاسازی آب، حیات به رودخانه چرداول برگشت و در یک اقدام خیرخواهانه و با همکاری کشاورزان روستاهای بالادست و همکاری شب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت زندگی به رودخانه «چرداول»

بازگشت زندگی به رودخانه «چرداول»