مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 11:502021-07-25اقتصادي

نقض مصوبه هیات وزیران در ممنوعیت تردد خودرو بالای 2500 سی سی از سوی گمرک+سند


گمرک خرمشهر برخلاف مصوبه هیات وزیران ممنوعیت تردد خودروهای 2500 سی سی به بالا خارج از محدوده مناطق آزاد و ویژه را رفع کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز گذشته سرپرست اداره tkgkh.

ir و بدون نیاز به حضور فیزیکی تشریفات گمرکی را به عمل آورند و تنها در آخرین مرحله برای اخذ پته عبور الکترونیکی و به منظور نصب پلاک گذر موقت به گمرک خرمشهر و پلیس راهور مراجعه نموده و مجموع عملیات فوق صرفا در یک روز و در یک مکان امکان پذیر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس این اتفاق در حالی رقم می خورد که تصمیم  گیری در این رابطه از اختیارات هیات وزیران بوده و نیاز به مصوبه دولت دارد.

هیات وزیران پیش از این در اسفند سال 93 دولت مصوب کرد که تردد خودروهای با قدرت موتور بالای 2500 سی سی به خارج از مناطق ازاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی ممنوع است.

بنابراین هنوز مصوبه جدیدی برای رفع ممنوعیت وجود ندارد و سرپرست گمرک خرمشهر معلوم نیست، به استناد کدام قانون و مصوبه نسبت به ترخیص خودروها اقدام کرده است.

آیا مصوبات داخلی استان خوزستان می تواند مغایر مصوبات ملی و هیات وزیران عمل کند؟  پیشتر نیز گمرک قشم و کیش درخواست های مشابه برای رفع ممنوعیت و برقراری امکان تردد را به رییس کل گمرک منعکس کرده بودند که ستاد مرکزی گمرک به آن واکنش نشان داده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقض مصوبه هیات وزیران در ممنوعیت تردد خودرو بالای 2500 سی سی از سوی گمرک+سند

نقض مصوبه هیات وزیران در ممنوعیت تردد خودرو بالای 2500 سی سی از سوی گمرک+سند