مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 11:102021-07-25اقتصادي

مشاغل خُرد سبب رفع بیکاری و کاهش مهاجرت به شهرها می شود


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: تصمیم سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر لغو معافیت بیمه ای کارگاه های زیر 5 نفر سبب افزایش بیکاری و آسیب به مشاغل خُرد می شود.

- ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: تصمیم سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر لغو معافیت بیمه ای کارگاه های زیر 5 نفر سبب افزایش بیکاری و آسیب به مشاغل خُرد می شود.

اصغر سلیمی در گفت وگو با ایسنا درباره تصمیم سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر لغو معافیت بیمه ای کارگاه های زیر 5 نفر به دلیل بدهی 300 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی، اظهار کرد: با توجه اینکه شعار امسال پشتیبانی از تولید و رفع موانع بر سر راه آن نام گذاری شده است باید تلاش کنیم که اشتغال های خُرد را از آسیب مصون نگه داریم تا این نوع از اشتغال توسعه پیدا کند چرا که این امر در کاهش بیکاری تأثیر مهمی دارد.

وی افزود: نوع اشتغال در بسیاری از کشورهای پیشرفته از نوع اشتغال های خانگی و خُرد است که سبب پیشرفت صنعتی در سطح کلان می شود.

این تصمیم سازمان تأمین اجتماعی به دلیل کمبود منابع سبب خواهد شد که اشتغال های خُرد آسیب جدی ببینند، چرا که در این صورت کارفرمایان توان رد کردن حق بیمه پرسنل خود را ندارند که در نتیجه بیکاری و احتمال رخ دادن حوادث بیشتر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاغل خُرد سبب رفع بیکاری و کاهش مهاجرت به شهرها می شود

مشاغل خُرد سبب رفع بیکاری و کاهش مهاجرت به شهرها می شود