مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 10:302021-07-25اقتصادي

سرنوشت بحران برق در دولت رییسی چیست؟


رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران می گوید برای آنکه بتوان از مشکلات تامین برق که امسال به وجود آمد، عبور کرد باید چند برنامه مجزا را در کوتاه ترین زمان ممکن به اجرا رساند.

- رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران می گوید برای آنکه بتوان از مشکلات تامین برق که امسال به وجود آمد، عبور کرد باید چند برنامه مجزا را در کوتاه ترین زمان ممکن به اجرا رساند.

حمیدرضا صالحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: براوردهایی که از میزان تولید و مصرف برق کشور در تابستان امسال وجود دارد نشان می دهد که ما بین هشت تا 10 هزار مگاوات کمبود تولید برق داریم، معضلی که در سال آینده امکان تشدید آن وجود دارد و همین امر می تواند کار وزارت نیرو دولت سیزدهم برای تامین برق مورد نیاز کشور را دشوار کند.

وی با بیان اینکه نمی توان حتی در صورت داشتن چند میلیارد دلار سرمایه، در فاصله کمتر از یک سال نیروگاه جدید تولید برق تاسیس کرد، توضیح داد: به طور میانگین ساخت یک نیروگاه جدید و وارد کردن برق آن به شبکه بین دو تا سه سال زمان نیاز دارد و این در حالی است که ما تصور کنیم سرمایه کلان موردنیاز برای تاسیس این نیروگاه ها نیز تامین شده است.

از سوی دیگر هرچند نمی توان برق خانگی را قطع کرد اما باید توجه داشت که قطع کردن برق صنعت، برای کشور هزینه ای کلان دارد و تولید را با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت بحران برق در دولت رییسی چیست؟

سرنوشت بحران برق در دولت رییسی چیست؟