مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 10:202021-07-25پزشكي

سندروم درد میوفاسیال چیست؟


شمار زیادی از مردم، در سنین مختلف از جوانی تا کهنسالی دچار دردهایی در نواحی کتف و گردن می شوند، اکثر این افراد پش از مواجهه با این نوع درد و گرفتگی در خود و دیگران، - ایسنا/فارس شمار زیادی از مردم، در سنین مختلف از جوانی تا کهنسالی دچار دردهایی در نواحی کتف و گردن می شوند، اکثر این افراد پش از مواجهه با این نوع درد و گرفتگی در خود و دیگران، احتمال دچار شدن به دیسک گردن را به عنوان عامل اصلی مطرح می کنند اما آیا علت واقعی، آسیب به مهره های گردن است؟ به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، احساس درد و گرفتگی شدید در ناحیه کتف و گردن همیشه مربوط به مشکلات مثل دیسک گردن نیست، بلکه ممکن است فرد مواجه شده با این مشکل، دچار سندروم درد میوفاسیال شده باشد که گاهی با دیسک گردن اشتباه گرفته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، محمد طحامی؛ در خصوص این سندروم گفت: سندروم درد میوفاسیال همان درد مزمن ماهیچه ای است که در مواردی می تواند در اثر آسیب های ماهیچه ای، فعالیت های بیش از اندازه و انقباض های طولانی مدت ایجاد شود.

این متخصص ارتوپدی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شایع ترین نقطه شروع درد را پشت کتف بیمار عنوان و اضافه کرد: در این حالت احساس درد در یک یا چند نقطه در پشت کتف شروع و با پیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سندروم درد میوفاسیال چیست؟

سندروم درد میوفاسیال چیست؟