مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 09:452021-07-25اقتصادي

اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود امروز قیمت دلار 5 هزار تومان بود


دولت در طول چهار سال اول از انضباط مالی بسیار خوبی برخوردار بود و در هیچ شرایطی حتی در دوره جنگ اقتصادی نیز حاضر به استقراض از بانک مرکزی نشدیم همواره سعی کردیم انضباط مالی دولت را رعایت کنیم که این موضوع در تورم و پایه پولی بسیار مهم است.

- حسن روحانی رییس جمهوری، در این مجمع (سالیانه بانک مرکزی) با اشاره به شرایط خاص و پرفراز و نشیب کشور در طول هشت سال گذشته اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام وقتی در سال 92 دولت یازدهم شروع به کار کرد رشد اقتصادی منفی 7.

7 بود و در سال 94 نیز با معضل و شوک قیمت نفت مواجه شدیم و قیمت نفت که در آغاز کار دولت یازدهم بشکه ای 104 دلار بود در مقطعی حتی به 30 د لار رسید لذا با شرایط خاصی مواجه بودیم.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در سال 94 توانستیم از تحریم عبور کنیم آثار اقتصادی مثبت آن در سال 95 مشاهده شد به طوری که در این سال از رشد اقتصادی 12.

5 درصد برخوردار شدیم و از آغاز دولت یازدهم تا اوایل سال 97 شرایط باثباتی در اقتصاد کشور را شاهد بودیم.

دکتر روحانی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا اوایل سال 97 فرازونشیب آنچنانی در اقتصاد و به خصوص قیمت ارز نداشتیم و از لحاظ تورم، رشد اقتصادی، قیمت ارز و اشتغال دارای ثبات بودیم که ثبات اقتصادی برای داشتن شرایط مطلوب در سال های آینده برای کشور اهمیت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود امروز قیمت دلار 5 هزار تومان بود

اگر جنگ اقتصادی و کرونا نبود امروز قیمت دلار 5 هزار تومان بود