مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 09:052021-07-25سياسي

ناو سهند و ناوبندر مکران در رژه عظیم دریایی روسیه شرکت کردند


رژه عظیم دریایی روسیه به مناسبت 325 امین سالگرد تاسیس ناوگان دریایی روسیه با فرمان «پوتین» و در حضور هیئت های بلندپایه نظامی بیش از 20 کشور جهان، - ، رژه عظیم دریایی روسیه به مناسبت سیصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس ناوگان دریایی روسیه از دقایقی پیش با فرمان ولادیمیر پوتین و در حضور هیئت های بلندپایه نظامی بیش از 20 کشور جهان، از جمله جمهوری اسلامی ایران در بندر سن پترزبورگ و خلیج فنلاند آغاز شد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه و جمعی از معاونان نیروی دریایی، اعضای هیات ایران در مراسم رژه امسال هستند.

ناو سهند و ناوبندر مکران از ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پس از درنوردیدن 14 هزار مایل دریایی و عبور از اقیانوس اطلس و مناطقی راهبردی، در خلیج فنلاند به این رژه دریایی پیوسته اند.

در این رژه دریایی 54 فروند شناور رزمی شامل ناو، ناوشکن، ناوچه موشک انداز، زیردریایی های اتمی و ده ها فروند جنگنده و بالگرد تهاجمی و شناسایی از مقابل جایگاه عبور می کنند.

همچنین بیش از چهار هزار تکاور زبده دریایی از روسیه، ایران، هند و پاکستان، به عنوان یگان های عمل کننده در رژه دریایی سنت پترزبورگ مشارکت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناو سهند و ناوبندر مکران در رژه عظیم دریایی روسیه شرکت کردند

ناو سهند و ناوبندر مکران در رژه عظیم دریایی روسیه شرکت کردند