مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 08:502021-07-25پزشكي

اهمیت تشخیص به هنگام هموفیلی


عضو هیئت علمی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تشخیص به هنگام هموفیلی را مهمترین عامل تاثیرگذار بر درمان موثر بیماران مبتلا اعلام و به افراد توصیه کرد که نسبت به پیش آگاهی ها و علائم هموفیلی حساس باشند.

- ایسنا/فارس عضو هیئت علمی و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تشخیص به هنگام هموفیلی را مهمترین عامل تاثیرگذار بر درمان موثر بیماران مبتلا اعلام و به افراد توصیه کرد که نسبت به پیش آگاهی ها و علائم هموفیلی حساس باشند.

اورنگ ایلامی یکشنبه سوم مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار داشتن در هفته حمایت از بیماران هموفیلی، افزود: بیماری هموفیلی از بیماری های با اختلالات خونریزی دهنده و وابسته به جنسیت افراد است که در مردان شیوع بیشتری دارد، اگر چه بیماری هموفیلی ارثی است، اما در برخی موارد با جهش جدید ژنتیکی اتفاق می افتد که این امر پیشگیری از آن را بسیار مشکل می سازد.

او با اشاره به اینکه این بیماری به دلیل اختلال در فاکتورهای انعقادی 8 (هموفیلی A) و 9 (هموفیلی B ) پدید می آید، ادامه داد: درمان بیماران هموفیلی و دیگر اختلالات خونریزی دهنده تنها در کنترل خونریزی و تزریق فرآورده های انعقادی خلاصه نمی شود، بنابراین برای رسیدن به شرایط مطلوب و یا دست کم قابل قبول زندگی، توجه به دیگر جنبه های درمانی بیماران نیز ضرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت تشخیص به هنگام هموفیلی

اهمیت تشخیص به هنگام هموفیلی