مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 08:102021-07-25اقتصادي

سیل به کشاورزی لارستان 63 میلیارد ریال خسارت زد


بارش های سیل آسا، توفان و صاعقه ظرف 10 روز گذشته بر اساس برآورد اولیه رقمی افزون بر 63 میلیارد ریال به بخش های مختلف زراعت، - ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: بارش های سیل آسا، توفان و صاعقه ظرف 10 روز گذشته بر اساس برآورد اولیه رقمی افزون بر 63 میلیارد ریال به بخش های مختلف زراعت، باغ ها و دام و طیور در این شهرستان خسارت وارد کرد.

مهدی مظفری گفت: بارش های سیل آسا در این مدت بین 30 تا 50 درصد محصولات زراعی از جمله پنبه و کنجد در این شهرستان را از بین برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی لارستان، او بیان کرد: همچنین حدود 20 درصد شامل 6 کیلومتر از جاده های بین مزارع این شهرستان ناشی از وقوع سیل تخریب شد که بر اساس برآورد میزان خسارت ریالی در این زمینه حدود 2 میلیارد و 400 میلیون ریال است.

مظفری گفت: همچنین در این مدت 12 راس دام سبک (بز و گوسفند) به دلیل بروز صاعقه و رعد و برق تلف و خساراتی نیز به خانواده های عشایری وارد شد که هنوز میزان برآورد خسارت در این مورد نهایی نشده است.

او خاطرنشان کرد: به دلیل بروز خشکسالی و کاهش محسوس بارش ها میزان تولید و برداشت محصولات زراعی از جمله گندم در این شهرستان 50 درصد کاهش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل به کشاورزی لارستان 63 میلیارد ریال خسارت زد

سیل به کشاورزی لارستان 63 میلیارد ریال خسارت زد