مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 08:052021-07-25اقتصادي

شور دوباره زندگی در خوزستان/ میزان کشت برنج کاهش چشمگیری یافته است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: پس از رهاسازی آب از سد کرخه رودخانه ها پرآب و مشکل دامداران و کشاورزان برطرف شده و آب به هورالعظیم هم رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از مشکلات کم آبی در استان خوزستان که اعتراضات مردم را در پی داشت اخیراً سد کرخه را باز کرده اند و آب به سمت این استان آمده است.

برای بررسی وضعیت فعلی آب منطقه به ویژه بخش کشاورزی با خدا رحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت و گو کردیم و در این گفتگو تلاش کردیم تا از منظر بخش کشاورزی که گفته می شد کشت بیش از اندازه برنج در این استان باعث کمبود آب شده است موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

در سال های اخیر، کشت برنج به غیر از استان های شمالی ممنوع بود اما در سال 98 پس از بارش های فراوان که سیل ماهها مهمان این منطقه بود، بنابه تصویب هیئت وزیران ممنوعیت کشت برنج در استان خوزستان برداشته شد و سطح کشت این محصول آب بر در این استان به 200 هزار هکتار رسید.

  امیری زاده در این گفت و گو از رها سازی آب سد کرخه گفت که رودخانه ها را پر آب کرده و این آب به تالاب هورالعظیم هم رسیده است، مشکل دامداران که عمدتا گاومیش نگهداری می کنند که  علاقه زیادی به آب دارد بر طرف شده و کشاورزان هم محصولات خود را آبیاری می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شور دوباره زندگی در خوزستان/ میزان کشت برنج کاهش چشمگیری یافته است

شور دوباره زندگی در خوزستان/ میزان کشت برنج کاهش چشمگیری یافته است