مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 08:002021-07-25اقتصادي

تولید و مصرف آب در بسیاری از شهرهای کشور سربه سر شد


سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در زمان اوج مصرف، در بسیاری از شهرهای کشور میزان تولید و مصرف آب با هم برابر شده است.

- به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا کشفی با بیان اینکه هم اکنون 304 شهر در کشور دچار تنش آبی است افزود: در این شهرها میزان مصرف آب 10 تا 30 درصد از میزان تولید آب بیشتر است.

وی با بیان اینکه در 100 شهر با مدیریت فشار و البته به سختی آب مورد نیاز را تأمین کردیم گفت: در هفته های گذشته در برخی از شهرها با قطعی برق شاهد قطع شدن آب شرب بودیم که دلیل آن وابستگی تأمین آب به تجهیزات برقی بوده است.

سخنگوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب برای رفع مشکل قطعی آب در اثر قطعی برق ادامه داد: لیست فیدرهای حساس که برق مورد نیاز تأسیسات حساسی مانند آب شیرین کن ها، تصفیه خانه های آب و فاضلاب و ایستگاه های پمپاژ اصلی را تأمین می کند را به شرکت توانیر ارائه کردیم که از لیست قطعی ها خارج شود که این موضوع سبب کاهش چشمگیر خاموشی ها در اثر قطعی برق شد.

کشفی با اشاره به ورود دیزل ژنراتورها به مدار برای تأمین برق مراکز حساس آب ادامه داد: یک سوم تأسیسات حساس آب به دیزل ژنراتور مجهز است که آن ها را به مدار وارد کردیم که این دیزل ها در دو ماه گذشته چندین بار تست شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید و مصرف آب در بسیاری از شهرهای کشور سربه سر شد

تولید و مصرف آب در بسیاری از شهرهای کشور سربه سر شد